Refleksjon av IKT for lærere

Dette året valgte jeg å ta IKT for lærere. Dette fordi jeg ønsket å lære mer om IKT og for at det er blitt en så sentral ting i hverdagen at gode kunnskaper tvinger seg fram. Det blir bare mer og mer IKT i skolen og i følge kunnskapsløftet så skal IKT integreres i samtlige fag. Derfor ønsket jeg å forbedre mine IKT kvaliteter.

Jeg vil si at dette kurset har vært veldig nyttig og lærerikt for min egen del. Kurrset har både vært interessant og spennende. Det er masse av de tingene vi har lært som jeg vil ta med meg videre inn i læreryrket. Spesielt arbeidet med læreboken vår wikibooks synes jeg har vært spennende.

 Jeg synes dette kurset er såpass sentralt for oss lærere at jeg håper at flere vil ta dette i årene som kommer. Kanskje det burde bli en obligatorisk del av lærerutdanningen?

Én kommentar to “Refleksjon av IKT for lærere”

  1. Jennymmy Says:

    Synes det er veldig bra at lærere er flinke til å etterutdanne seg på ting som de ikke er så gode på. Som du sier så kommer det mer og mer ikt inn i skolen, og det forsvinner nok ikke med det første! Og er jo morsomt å lære noe nytt!
    Den første delen er jo obligatorisk, men hadde nok vært lurt at alle lærte denne pedagogiske delen også, den forteller jo mere om bruken i skolen, og det er jo det en lærer trenger.

Legg igjen en kommentar